Włodzimierz Jan Zakrzewski

Attachment_2520
Widok z Vellano, 2010
akryl na płótnie, 50x139 cm
Attachment_2521
Obraz angielski, 1994/2013
technika własna, płótno, 105x140 cm
Attachment_2522
Co powiedział świerszcz na plaży w Chałupach, nr. 2, 2016
obraz-instalacja, akryl, olej, flamaster olejny/płótno, system dźwięku, śr. 50 cm
Attachment_1255
Martwa natura z kartami i słońcem, 1976
olej/płótno, 162 x 100 cm
Attachment_486
Obraz z dnia 21 stycznia 1977, 1977
olej/płótno, 73 x 92 cm
Attachment_1924
Sycylia, 2013
akryl/płótno, 73 x 92, 54 x 72, 18 x 62, 40 x 60 cm
Attachment_1925
Zatoka Gdańska, 2013
akryl/płótno, 13 x 17, 13 x 18, 13 x 20, 13 x 20, cm
Attachment_1260
Obraz z dnia 7.4.1991, nr.3, 1991
tech. mieszana/płótno, 137 x 137 cm
Attachment_1261
Obraz z dnia 7.4.1991, nr.4, 1991
tech. mieszana/płótno, 137 x 137 cm
Attachment_1266
3 Bitwy nr. 2 [Cheronea, Grunwald, Austerlitz], 2005
tech. mieszana/płótno, 81 x 100 cm
Attachment_484
Trzy bitwy (Cheronea 338 p.n.e., Grunwald 1410, Austerlitz 1805), 2008
olej/płótno, 110 x 81 cm
Attachment_501
Psy gończe, 2007
technika mieszana/płótno, 137 x 137 cm
Attachment_2345
3.3.1988, 1988
rysunek/papier, 20 x 20 cm
Attachment_2346
Obraz z dnia 21.6.1986, nr 2, 1986
rysunek/papier, 20 x 20 cm
Attachment_2347
Obraz z dnia 23.1.1984, nr 4, 1984
tusz/papier, 20 x 20,5 cm
Attachment_2348
Miasteczko w Japonii, 2012
dwie części, wydruk na folii przezroczystej i wydruk na papierze bezkwasowym, 32 × 42 cm, w ramie każda
Biografia Urodził się w 1946 roku, w Łodzi. W 1970 roku ukończył Wydział Malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od początku uznawany za autora oryginalnych abstrakcyjnych prac nawiązujących do osiągnięć rosyjskich konstruktywistów. Do połowy lat 70. malował kompozycje abstrakcyjne o nasyconej kolorystyce i zróżnicowanych planach przestrzennych; następnie wypracował własny, rozpoznawalny styl, który mimo licznych modyfikacji, nie zmienił swego zasadniczego wyrazu. Tworzył wówczas kompozycje zbudowane z płaskich, niekiedy transparentnych układów dynamicznych (m.in. przy zastosowaniu wzorów geometrycznych), sugerujących motyw martwej natury lub pejzażu. Artysta chętnie wykorzystywał wtedy litery o rozmaitych krojach, znaki graficzne, rastry, szablony itp. Twórczość ta wyróżniała artystę spośród dominujących nurtów akademickiego i rosnącej stale od lat 60. abstrakcji (np. słynna wystawa z 1966 roku pt. Primery Structures w Nowym Jorku).
Zakrzewski, w odróżnieniu od wielu pozostałych adeptów sztuki nie widział potrzeby wyraźnego rozgraniczenia na sztukę figuratywną i abstrakcyjną. Wątki te „mieszały się” ze sobą i stanowiły od początku kariery swoisty znak rozpoznawczy malarstwa i rysunku WJZ. Okres ten trwał do 1981 r. kiedy to przeprowadził się do Stanów Zjednoczonych. W latach 80. W. Zakrzewski wykorzystywał w swej twórczości linearne formy umieszczane na neutralnych tłach, a poddawane swoistym transformacjom wg ściśle określonego systemu. W następnej dekadzie wprowadził do swego malarstwa motywy sfotografowane, tworząc cykle o wyraźnie autobiograficznym charakterze. W 1978/79 i 1982 pobyty rezydenckie w Amsterdamie na zaproszenie Stedeliijk Museum, w 1994 na zaproszenie de Pont Foundation; w 1995/96 w Berlinie na zaproszenie Kunstlerhaus Bethanien. Od 2001 roku artysta tworzy i mieszka na powrót w rodzinnej Warszawie.

Wystawy 2016     "Kolory Szumu", Więcej » 2013     "Złoty Środek", Więcej » 2005     "Niedaleko Łodzi", Galeria EGO Więcej » 2002     "Malarstwo", Galeria EGO Więcej »     "Prezentacja prac z kolekcji galerii.", Więcej »